2014 év végén az olasz versenyhivatal félmillió euró bírsággal sújtotta a TripAdvisort, a világ egyik legnépszerűbb utazási tanácsadó honlapját.
A bírság kiszabása előtt 7 hónapig vizsgálódott a hatóság a szálloda- és étterem tulajdonosok, valamint egyéb fogyasztói csoportok panaszai alapján.
A vizsgálat megállapította, hogy a TripAdvisor oldalon sokszor félrevezető, nem mindig a valóságot tükröző információk és vélemények találhatóak az egyes szolgáltatókról. Az igazságot akár pozitív, akár negatív írányban elferdítő bejegyzésekkel persze sok egyéb fórumon találkozhatunk, csakhogy a TripAdvisor úgy hirdeti magát, hogy minden, az oldalon megjelenő vélemény hiteles forrásból származik.
A versenyhivatal vádja szerint a a TripAdvisor nem ellenőrzi és szűri ki elég hatékonyan a valótlan véleményeket, legyenek ezek a tulajdonosok által írt, a saját szolgáltatásukat dicsérő bejegyzések, vagy éppen a konkurencia tollából származó ócsárlások.
A TripAdvisor ennek éppen az ellenkezőjét állítja, azaz hogy keményen és hatékonyan harcol a csalások ellen. Példaként hozza a bejegyzések ellenőrzésére szakosodott csapat felállítását, illetve olyan automatizált eszközök és algoritmusok működtetését, ami segít kiszűrni a nem hiteles tartalmakat.
Az ügy jelenlegi állása szerint a Tripadvisor megalapozatlannak tartja a döntést, nem ért egyet a versenyhivatal megállapításával és fellebez a 500 000 eurós bírság ellen.
Te szoktál infókat gyűjteni a TripAdvisorról? És milyen tapasztalataid vannak vele?