STA Travel – messze a legjobb!

Világjárás, olcsó repülőjegy, fapados repjegyek, útleírások, kedvezményes utazások, érdekes úti célok, hotelfoglalás, autóbérlés, biztosítás => indul a kaland!

Madagaszkárról jöttünk – mesterségünk címere: utazásszervező 1. rész

Hozzászólás

Nemrég jöttünk vissza Madagaszkárról egy utazásszervezőknek szervezett study tour-ról tele fantasztikus élményekkel, amit szeretnénk elmesélni neked is.

Mivel Madagaszkár területe igen nagy (587 041 km², azaz több mint hatszor akkora, mint Magyarország), nem is tudtuk az utazás alkalmával minden részét felfedezni. Viszont pillanatnyi benyomásokat, életreszóló élményeket rengeteget kaptunk az országtól.

kepep

Nagyon szeretnénk, hogy a többrészes beszámolónk  meghozza a  te kedvedet is egy madagaszkári utazáshoz. Életed egyik legjobb döntése lesz, ha elutazol ebbe a csodálatos országba.

A madagaszkári beszámolónk első, bevezető részében hasznos infókat gyűjtöttünk össze, a folytatásban írunk majd az emberekről, a látnivalókról és a javasolt túra útvonalakról is.

Utazás Madagaszkárra: Ethiopian Airlines – The New Spirit of Africa

Mi az Ethiopian Airlines légitársasággal utaztunk. Bécsből késő este indult a járat és mindössze egy addisz-abebai átszállással nagyon kényelmesen érkeztünk meg másnap kora délután Antananarivo-ba, Madagaszkár fővárosába. Madagaszkári vízumot a repülőtéren, az országba történő belépéskor kaptuk meg. Ennek díja jelenleg 35 EUR.

Senkit ne tévesszen meg a légitársaság neve, nagyon biztonságos és modern légitársaságról van szó. Bécs és Addisz Abeba között a legmodernebb Boeing gépek, a 787-es Dreamliner-ek közlekednek. A fedélzeti kiszolgálás is tökéletes volt. Beszálláskor minden ülésre ki volt már készítve egy kispárna, egy takaró és egy fejhallgató. Az ételek finomak voltak, a filmek választékából mindenki megtalálta a neki tetsző filmet – mármint aki az éjszakai úton az alvás helyett a filmezést választotta.

ET fedélzet

Mivel az időeltolódás Magyarországhoz képest +2 óra a téli időszámításkor, nyáron pedig +1 óra, így nem kellett megküzdenünk a jet lag-gel.

Szállás

Az utazás során a szállások szinte teljes skáláját kipróbáltuk az áram nélküli kunyhóktól az ötcsillagos tengerparti resort szállodáig. A szálláshelyek minőségétől függetlenül ami minden szállásra igaz, hogy nagyon tiszták voltak.

Capture

A malária által veszélyeztetett helyeken mindenhol volt szúnyogháló az ágyakon. Itt csak arra kellett figyelni, hogy  magából a hálóból ütögessük ki az esetlegesen ott megbújó bogarakat, illetve mielőtt magunkra húzzuk, ne maradjon a hálón belül szúnyog. Ez bizony megtörtént az egyik utastársunkkal.

107427721

Madagaszkári ételek és italok

Mi is meglepődtünk, milyen finomakat ettünk az utazásunk során.

A reggeli választékában egyértelműen érezhető volt a francia hatás: mindenhol bagettet kaptunk vajjal és dzsemmel, friss gyümölcs mindig volt az asztalon, de sok helyen kérhettünk omlettet is.

madagascar breakfast

A madagaszkáriak fő tápláléka egyébként a rizs, ők reggelire is nagyon sokszor egyszerű rizskását esznek.

Ebédre és vacsorára valami húsos ételt ettünk. A húsok közül a csirke, a zebu (helyi szarvasmarha, aminek a különlegessége, hogy púp van a hátán) és a tengerparti területeken a hal és a rák volt a legjellemzőbb. Nagyon finoman tudják elkészíteni ezeket – grillezve, párolva, sütve vagy szaftosan. Természetesen rizs jár hozzá, de éttermekben sült krumplit is tudtunk rendelni.

madagascarfood1

Mivel a vanília Madagaszkár egyik fő fűszere, nem szokatlan, hogy sós ételekbe is tesznek vaníliát. Mi egy vaníliás rákragut kóstoltunk meg. Finom volt.

Palackos ásványvíz az alap, ezt mindenhol lehet kapni. Ami az üdítőket illeti, kóla rajongóknak írjuk, hogy nem ismerik a light vagy zéró változatot, csak a klasszikus verziót. A helyi különlegesség a Fanta Ananas.  Van helyi sör is, THB a neve és Madagaszkáron készítik. Sokszor ezt ittuk az ebédhez és vacsorához.

Ja és ne feledkezzünk meg a rumokról. Dzama a helyi rum márka. Sok étteremben, még inkább a szállodák bárjában ki van rakva legalább 6-7 féle “ágyas” rum, azaz vaníliával, fügével, ananásszal, kiwivel és egyéb gyümölccsel érlelt rum. Ezeket mindenképpen próbáld ki, ha Madagaszkáron jársz!

Pénznem

A madagszkári pénznem Ariary (ejtsd: ariari). Eurót és dollárt vittünk magunkkal, ezt váltottuk be ariary-ra. Antananarivo repülőterén jól váltják, ha te is erre a repülőtérre érkezel, akkor érdemes már itt pénzt váltanod. Utazás közben pedig a hivatalos pénzváltóknál vagy a szállodákban tudsz váltani. Nem hivatalos helyeken inkább ne próbálkozzál.

pénz

Előfordul, hogy piacokon vagy helyi kisboltokban nem ariary-ban mondják vagy írják ki az árat, hanem még a régi pénznemben, azaz malagasy frankban. Bár ezt a pénznemet már több mint hat éve megszüntették, mégis a szokás hatalma miatt van olyan kereskedő, aki ezt használja. Éppen ezért, érdemes rákérdezni kisebb üzletekben és piacon, hogy a kiírt ár ariary-e? Mi néha teljesen belekavarodtunk az árakba, ilyenkor (is) jött jól a helyi idegenvezetőnk segítsége.

piac

Technika

Az elektromos áram Madagszkáron 220 V, és az otthonról vitt technikai kütyük töltésére alkalmasak a helyi dugaljak, így nem kell átalakítót vinni.

Egészségügy és higiénia

Hivatalosan az Oltóközpont ajánlását kellett figyelembe vennünk az oltások tekintetében.

Ami a mi csoportunkat illeti, mindenki beoltatta magát hepatitis A és B ellen. Malária gyógyszer esetében megosztottak voltunk. Néhányan elkezdték szedni már utazás előtt a malária elleni gyógyszert. A többiek bíztak a jószerencsében, a szúnyog elleni spray-ben, illetve abban az Emergency Kit-ként megvásárolható malária elleni gyógyszerben, amit megérkezéskor vettünk a helyi patikában. Ezt akkor kell beszedni, amikor utazás alatt elkezded érezni magadon a maláriás tüneteket. Nem drága gyógyszer, érdemes megvenni és ha nem használod fel, a helyieknek add oda, nagyon fognak örülni neki. Ami szúnyog elleni spray-t illeti, mindenképpen Madagaszkáron vedd meg, mert sokkal hatásosabb, mint ami itthon kapható.

madagascar patika

Amit még az egészségünk érdekében tettünk: csak és kizárólag palackos vizet ittunk és abban is mostunk fogat. Vittünk pálinkát és whiskyt (kizárólag fertőtlenítés céljából), de helyben is nagyon jó és hatásos rumokat lehet kapni. Folyékony kézfertőtlenítővel, illetve fertőtlenítő kendővel napközben sokszor áttöröltük a kezünket. Volt nálunk hányingert csillapító gyógyszer és természetesen gyomorfertőtlenítő is.

Következő részek:
Madagaszkárról jöttünk – mesterségünk címere: utazásszervező 2. rész

Ha felkeltettük kíváncsiságodat Madagaszkár iránt és vannak kérdéseid a tervezett utazásoddal kapcsolatban vagy éppen nem tudod hogy kezdjél hozzá az utazás tervezéséhez, hívjál vagy írjál nekünk. Várjuk jelentkezésedet!  Elérhetőségeink

ET fedélzet

Szerző: STA Travel

MESSZE A LEGJOBB - Az STA Travel Magyarországon is a vezető utazási iroda fiatalok, diákok, tanárok és a "young at heart" utazók körében. http://statravel.hu | +36 1 299 0404